Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image

O2 | October 23, 2019

Scroll to top

Top

Een landschapspark op de kaart zetten

Een landschapspark op de kaart zetten
Ward Deneckere

“Wij, de Leievallei” is de uitdagende titel voor de communicatiestrategie die O2 ontwikkelde voor het ‘landschapspark Leievallei’. In de strategie geven we een antwoord op twee kernvragen: ‘Hoe kunnen we de Leievallei branden als een herkenbaar product?’ en ‘Hoe creëren we een sense of ownership bij de vele gebruikers van de Leievallei?’

Met de communicatiestrategie ‘Wij, de Leievallei’ zijn we ambitieus. De doelstellingen op het terrein zijn dat niet minder: de Leievallei als groen-blauwe as waarmaken. Echt werk maken van dit grensoverschrijdend grootschalig groengebied. Een plaats creëren waar natuur, landbouw, recreatie, … maar ook ondernemen en wonen op een creatieve en aantrekkelijke manier samenkomen.

Ons eindrapport was geen dikke turf, maar een prezi-presentatie doorspekt met filmpjes, inspirerende voorbeelden en auditieve fragmenten. Een opdracht met vele betrokkenen trouwens: de provincie West-Vlaanderen, Lille Métropole Communauté Urbaine, Leiedal, MIROM Menen, ANB en de vijf Leievalleigemeenten tussen Kortrijk en en Komen-Waasten.