Subsidies en marketing voor biokaasmakerij
BIOKAASMAKERIJ HET DISCHHOF DEED BEROEP OP O2 OM EEN SUBSIDIEDOSSIER VOOR ONTHAALINFRASTRUCTUUR UIT TE WERKEN. MET SUCCES!
“Respect voor je klanten begint met respect voor je grondstoffen. Van dit principe gaan wij niet af. De natuur geeft ons zoveel. En daar dragen wij van Het Dischhof graag zorg voor. Wij doen dat door mensen (h)eerlijke en gezonde zuivelproducten aan te bieden, die bovendien al hun natuurlijke eigenschappen behouden. Elke kaas die Het Dischhof verlaat is gemaakt met liefde en voorbestemd om iemand blij te maken. Voor ons is de cirkel tussen natuur, dier en mens dan gesloten.”
Bovenstaande alinea is de missie van het Dischhof, bekend van het Keiems Bloempje, zoals O2 het uitschreef in hun aanvraag tot het bekomen van infrastructuursubsidie voor onthaalinfrastructuur, inclusief een marketingplan.
Het Dischhof werd enkele jaren geleden overgenomen door de kinderen van de oprichters. De productie van kaas werd opgedreven om aan de toenemende vraag naar hoogkwalitatieve kazen met biolabel te voldoen. De uitbaters slagen erin om in te spelen op hedendaagse foodtrends, aangedreven door topkoks. Getuige daarvan is bijvoorbeeld hun aanwezigheid in talrijke magazines, of de lovenswaardige vermeldingen door koks als Sergio Herman, Kobe Desramaults, Peter Goossens, etc. Daar blijft het echter niet bij. Het Dischhof wil ook haar aanbod uitbreiden voor toeristen en recreanten en zich zo inschakelen in de trend naar gezonde ontspanning, korte dichtbijvakanties en het verlangen naar authentieke ervaringen op authentieke plekken.
Zal het Dischhof daarin slagen? Jazeker! Ondanks het grote aantal kandidaten, werd hun dossier eind februari geselecteerd. Dankzij de subsidies van de provincie West-Vlaanden en vooral ook dankzij de volgehouden inspanningen van zaakvoerders Katrien en Dries is West-Vlaanderen binnenkort weer een toeristische hot spot rijker.
Deliverables in 2018